Sebab Lelaki Membujang?

November 7, 2008 at 2:58 am 10 comments

adakah ini sebab2 yang termaktub?
isk isk isk.. ak sendiri musykil nie.. eheheh..read more…

1. Memang tidak ada nafsu tehadap perempuan.

2. Ada pengalaman pahit dalam bercinta. Mungkin ditinggalkan kekasih sehingga wujud perasaan tidak mempercayai perempuan lagi.

3. Dilahirkan dalam keluarga yang porak poranda atau pernah melihat kekejaman ayah tehadap ibunya.

4. Terlalu mencintai seseorang dan apabila cinta itu tidak kesampaian, terus hilang selera untuk barumah tangga.

5. Takut tidak bahagia bila berumah tangga nanti.

6. Meragui kemampuan seksualiti sendiri.

7. Merasakan lebih bebas dan senang hidup sendiri.

8. Terlalu sibuk dengan pelajaran atau pekerjaan.

9. Bimbang tidak bisa membahagiakan isteri dan takut mendapat anak cacat atau tidak cemerlang sebagaimana dirinya.

10. Senantiasa merasa tidak bersedia dari segi kemampuan material dan takut pasangan kecewa tidak dapat apa yang mereka inginkan.

Entry filed under: spirituaL. Tags: .

Real world picz Funny Battle of the ink 2008

10 Comments Add your own

  • 1. mawan  |  November 7, 2008 at 3:37 pm

    hohoho… aku rase yg sebab pertama tu mcm ada kene mengena ngan aku jek heh.😉

    Reply
  • 2. mmsy87  |  November 7, 2008 at 8:26 pm

    peh..jangan beb..tuh mati pucuk plak namenyer.. eheh

    Reply
  • 3. asma'nor  |  November 8, 2008 at 8:42 am

    tipu!!!

    Reply
  • 4. mmsy87  |  November 8, 2008 at 1:25 pm

    ape yang tipunyer? eeheh

    Reply
  • 5. asma'nor  |  November 9, 2008 at 1:18 am

    tipu laki xde nafsu da…
    kalu da dsr tgk pmpuan tu.. ade la..

    Reply
  • 6. scud 5  |  November 18, 2008 at 5:47 pm

    mat mmg xde pon dalam syrat tue..hoho

    Reply
  • 7. mmsy87  |  November 18, 2008 at 11:18 pm

    yeah.. no 1 ngan 6 tuh..
    eheheh.. isk isk isk

    Reply
  • 8. iorichee  |  February 6, 2009 at 3:59 pm

    tertinggal satu…
    ada rasa tanggungjawap
    terhadap orang lain
    sehingga sukar untuk bercinta…
    hahahahaaa….

    Reply
  • 9. mmsy87  |  February 8, 2009 at 12:40 pm

    tanggungjawab pada orang lain? heheeh
    ak pun rase cam curiga maksud tuh?

    Reply
  • 10. iorichee  |  February 8, 2009 at 2:42 pm

    hahahaa….
    maksud aku ialah…
    senang citer cam aku laa…
    ada tanggungjawap kat famili…
    tolong ayah niaga…
    support mak…
    then bagi duit blanja kat adik2…
    itu la maksud aku…
    bila kita dah komitmen kat famili
    bila kah masa kita nak bercinta…
    kalo dapat jenis faham x per…
    kalo dapat jenis x faham2 dah tuh kena jaga perasaan dia lagi
    tak ke pening nak layanz…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categories


%d bloggers like this: